thinktank
SEO optimizacija – 1. Del

ponedeljek 13.4.2020 | Simon Frntič, direktor razvoja

SEO optimizacija je tehnika, ki vam omogoča doseganje najboljših pozicij v Google in ostalih spletnih iskalnikih. Dobre pozicije povečajo obisk na spletni strani, s tem omogočijo povečanje prodaje ter boljšo prepoznavnost blagovne znamke. V SEO člankih vam bomo predstavili osnovne in napredne SEO tehnike, ki so primerne za vse lastnike spletne strani, ki želijo izboljšati svoje pozicije v Googlu.

Searh Engine Optimisation (SEO) je namenjen izboljšanju uvrstitve v spletnih iskalnikih. Večinoma gre za uvrstitev v Google spletnem iskalniku, saj se globalno gledano v Googlu izvede 80% vseh iskanj na spletu. V Sloveniji ima Google še močnejšo prevlado, saj se 97% vseh iskanj izvede skozi Google iskalnik.

Optimizacija spletne strani je zelo širok pojem in se izvaja v večih nivojih na spletni strani in izven spletne strani. Zato izdelava kvalitetno optimizirane spletne strani, lahko vzame veliko časa. Podjetje Google svoj algoritem  za iskanje neprestano prilagaja in naredi vsako leto več kot 200 sprememb v algoritmu. Večinoma gre za manjše spremembe, nekatere pa so lahko zelo velike in prinesejo velike spremembe pri uvrstitvah spletnih strani glede na posamezne ključne besede. Zato je potrebno na SEO optimizaciji delati ves čas, kar pomeni, da to ni aktivnost, ki jo naredite enkrat in bo dobra za vedno.

Obstajajo določene SEO osnove in pravila, ki jih bomo predstavili v naših člankih in jih je potrebno upoštevati za doseganje visokih pozicij v spletnih iskalnikih.

Segmenti SEO:

  1. Analiza ključnih besed,
  2. Onsite SEO oziroma optimizacija vsebine direktno na spletni strani in
  3. Offsite SEO oziroma optimizacija pojavljanja spletne strani v spletu.

Analiza ključnih besed

Z analizo ključnih besed se začne SEO optimizacija, saj je sprva potrebno ugotoviti za katere ključne besede želimo doseči visoko uvrstitev. Lastnik spletne strani mora narediti seznam ključnih besed oz. fraz, za katere želi doseči visoke pozicije v Googlu.

Ključna beseda je na splošno ena beseda, po kateri uporabniki iščejo preko iskalnikov, besedna zveza ali fraza pa je več ključnih besed skupaj.

S pomočjo spletnih orodij pregledamo ustreznost podanih ključnih besed in sicer po naslednjih filtrih:

  1. Razvrstitev ključnih besed glede na pomembnost;
  2. Količina iskanj za posamezno ključno besedo;
  3. Ustreznost besede glede na želje lastnika spletne strani ter
  4. Obseg in jakost konkurence za posamezno ključno besedo.

Razvrstitev ključnih besed glede na pomembnost

Spletne strani ni mogoče optimizirati na neomejeno količino besed, zato je pomembna vrednost posamezne ključne besede za lastnika spletne strani. Posamezne podstrani na spletni strani ne moremo dobro optimizirati za več ključnih besed oz. besednih zvez. Smiselna je uporaba ene glavne ključne besede na podstrani, lahko pa v vsebino dodamo še kakšno manj pomembno. Običajno so najpomembnejše besede tiste, iz katerih pridobimo največ prihodkov oz. besede za dejavnosti, ki jih želimo razviti.

Količina iskanj za posamezno ključno besedo in ustreznost besede

Količina iskanja za posamezne besede se lahko zelo razlikuje. S pomočjo Google orodij se lahko preveri obseg iskanja za posamezne oz. sorodne ključne besede. Obseg iskanja mora biti dovolj velik, da je smiselno investirati čas in delo v optimizacijo za želeno besedo. Pogosto se tudi izkaže, da ključna beseda ni ustrezna ampak se išče kakšna druga podobna beseda in je smiselna optimizacija na drugačno besedo. Količina iskanj se običajno meri s povprečnim številom iskanj na mesec, za posamezno ključno besedo.

Obseg in jakost konkurence za posamezno ključno besedo

Besede z majhnim obsegom iskanj imajo večinoma tudi manjšo konkurenco in pri takšnih besedah se je veliko lažje povzpeti na najboljše pozicije. Obstajajo tudi besede, ki imajo velik obseg mesečnih iskanj, a niso tržno zanimive in je zanje potrebno več dela, a se vseeno relativno lahko povzpnejo do dobrih pozicij.

Nato je tu še zadnja kategorija, in sicer besede z velikim obsegom iskanja in veliko tržno zanimivostjo, pri katerih je potrebno zelo veliko truda in časa za dobre pozicije. Postopek optimizacije lahko, v tem primeru, traja nekaj mesecev preden pridemo blizu pozicijam, ki si jih želimo.

Pri analizi konkurence pregledamo pomembnost oz. vrednost spletnih strani konkurence iz SEO vidika in tako s pomočjo različnih kazalnikov ocenimo jakost konkurence ter s tem dobimo okvirno sliko koliko časa in dela bo potrebno vložiti za doseganje dobrih pozicij.

Uporaba ključnih besed

Po opravljeni analizi ključnih besed, rezultate raziskave uporabimo na dejanski spletni strani. Vsebina na strani mora vsebovati ključne besede v posameznih elementih. Uporaba ključnih besed pri prilagoditvi posameznih spletnih podstrani se imenuje Onsite optimizacija.

Kaj je potrebno upoštevati in kje vse je potrebno vključiti ključne besede, bomo predstavili v naslednjem članku.

Niste našli odgovora?

Pošljite nam vprašanje ali nas pokličite na 0590 342 50.
V najkrajšem možnem času vam bomo priskočili na pomoč.

nagrade

HTXL Innovation award Central European Starup Award Netko 2014 WebSi 2014

Spoznajmo se!

Povezujemo znanje in izkušnje, povezujemo dizajn in tehnologije, povezujemo poslovne modele in uporabnike. Povezujemo vas z nami, zato nam pošljite sporočilo.

Kontakt

Numo d.o.o.

Dunajska cesta 5
1000 Ljubljana
Slovenija

poiščite pot T 0590 342 50
E
info@numo.si
E hr@numo.si

Numo Skype
numo.digital

Več

Smo del nacionalne razvojne mreže in redni član Tehnološkega parka Ljubljana in izbrani strokovnjak Digitalno inovacijskega stičišča Slovenije.


Raziskovalno - razvojni projekti
podprti s strani slovenskih in evropskih javnih razpisov