thinktank
Osnovni proces izdelave 3D renderjev

četrtek 16.7.2020 | Timon Zalta, oblikovalec in animator

Danes imamo na voljo veliko programov, ki nam omogočajo kvalitetno izdelavo ali obdelavo 3D elementov.  Kateri program je najprimernejši je odvisno od namena uporabe, saj je razlika ali delamo obdelavo/montažo videa, iger, fotografij, oblikujemo produkte itd.

V današnjem članku bomo predstavili vrste in nabor 3D programov ter vtičnikov. Hkrati bomo predstavili, s čim lahko zagotovimo najbolj kvalitetno izdelavo 3D renderjev.

Vrste 3D programov

3D programi v osnovi delimo na 2 kategoriji: CAD programe in 3D programe za modeliranje. CAD programi temeljijo na osnovi ustvarjanja 3D objektov iz 2D slik (načrtov ali skic), kar pomeni da se v praksi CAD programi uporabljajo za modeliranje natančno izrisanih modelov, ki so pogosto uporabljeni v arhitekturi, industriji ali produktnem oblikovanju, saj imajo zelo natančne meritve. Programi za 3D modeliranje pa so zelo fleksibilni in dopuščajo abstraktno prikazovanje realnosti in izdelavo fotorealističnih renderjev.
Načeloma se produkt najprej izriše v CAD programu, katerega se potem izvozi v določenem formatu in uvozi v program za 3D modeliranje. Lahko pa produkt izrišemo neposredno v 3D programu, kjer se nato aplicira teksture, osvetlitev in postavitev.

Kateri 3D program za modeliranje izbrati?

Programov za modeliranje je veliko in v nadaljevanju bomo na hitro omenili nekaj najbolj priljubljenih. Program 3ds max se uporablja v arhitekturi in modeliranju, saj ima možnosti za natančne meritve. Maya je program, ki se pretežno uporablja v igričarski industriji in video produkciji/vfx/animiranih filmih. Blender je 3D program, ki se uporablja na različnih 3D področjih (animacija, modeliranje, simulacije, “rigging”, itd.). Cinema 4D se veliko uporablja v animacijah, modeliranju in animiranih filmih/vfx. Zaradi velike fleksibilnosti, enostavne uporabe in obsega uporabe, je Cinema 4D prva izbira velikih 3D izvajalcev, zato ga uporabljamo tudi v našem podjetju.

Izbira vtičnika

Za izbiro pravega vtičnika za renderiranje je pomembno najprej razmisliti kakšne rezultate želimo. Poznamo 2 vrsti renderjev: “biased” in “unbiased”. “Unbiased pomeni, da renderer proizvaja najbolj realistične renderje, ker ne izbira bližnjic pri kalkulacijah. Slaba stran “unbiased” je, da se renderji renderirajo bistveno dlje. “Biased” uporabljajo algoritme, ki veliko pohitrijo renderiranje, ampak s tem se tudi zmanjša natančnost. Večina ljudi razliko med kvaliteto rezultatoma težko opazi, vendar so v določeni primerih razlike lahko precej očitne.

GPU VS CPU

Izbira vrtičnika narekuje na kakšen način želite kalkulirali informacije. Vtičniki so lahko narejeni na osnovi grafične kartice ali procesorja. Vtičniki na grafični osnovi so načeloma hitrejši kot tisti, ki uporabljajo procesor, medtem ko imajo vtičniki na osnovi procesorja večjo kvaliteto slike, vendar je renderiranje bistveno daljše. 

Vtičnik je možno nastaviti  tako, da omogočajo izdelavo renderjev v približno enaki kvaliteti kot v primeru CPU renderiranja. Ne glede na to kateri način izberete je pomembno, da je strojna oprema dovolj močna. Pri vtičnikih na osnovi grafične kartice je potrebno imeti dovolj dobro grafično kartico, za CPU renderiranje pa je potreben močan procesor in veliko rama.

Izdelava renderja

Prvi korak pri izdelavi renderja je modeliranje ali uvoz scene/objekta. Naslednji korak je postavitev luči, kamere in aplikacija materialov.

Pri lučeh, kamerah in materialih, imajo vtičniki običajno svoje nastavitve in funkcionalnosti, ki so drugačne kot v osnovnem programu. Ko nastavimo vse elemente, ki so del vtičnika, se sceno izvozi in rezultat je render visoke kvalitete. Tudi če ste vse pravilno nastavili še ne pomeni, da bo render narejen na profesionalnem nivoju. Za take rezultate je potrebno vložiti veliko časa, izkušenj, truda in tehnike, zato je priporočljivo prepustiti delo strokovnjakom. V Numu imamo ogromno izkušenj in znanja na tem področju s katerim vam lahko zagotovimo kvalitetno in profesionalno izdelavo 3D renderjev.

 

Predstavili smo vam osnovni proces izdelave 3D renderjev oziroma “workflow” ustvarjanja kvalitetnih renderjev. V prihodnjih člankih bomo pojasnili kaj zares je tisto, kar naredi sliko resnično fotorealistično.

Niste našli odgovora?

Pošljite nam vprašanje ali nas pokličite na 0590 342 50.
V najkrajšem možnem času vam bomo priskočili na pomoč.

nagrade

HTXL Innovation award Central European Starup Award Netko 2014 WebSi 2014

Spoznajmo se!

Povezujemo znanje in izkušnje, povezujemo dizajn in tehnologije, povezujemo poslovne modele in uporabnike. Povezujemo vas z nami, zato nam pošljite sporočilo.

Kontakt

Numo d.o.o.

Dunajska cesta 5
1000 Ljubljana
Slovenija

poiščite pot T 0590 342 50
E
info@numo.si
E hr@numo.si

Numo Skype
numo.digital

Več

Smo del nacionalne razvojne mreže in redni član Tehnološkega parka Ljubljana in izbrani strokovnjak Digitalno inovacijskega stičišča Slovenije.


Raziskovalno - razvojni projekti
podprti s strani slovenskih in evropskih javnih razpisov