thinktank
Google Analytics – brezplačno orodje za spletno analitiko

sreda 22.4.2020 | Katja Potočar, vodja projektov

Google Analytics je brezplačno orodje za spletno analitiko, ki analizira promet na spletnem mestu ter nam pomaga razumeti obnašanje obiskovalcev. Beleži ogromno koristnih in dragocenih podatkov, ki jih moramo pravilno razumeti in interpretirati, da pridobljene informacije ustrezno uporabimo pri izboljšavah, načrtovanjih ter optimizaciji poslovanja.

V nadaljevanju bomo predstavili najpomembnejše segmente osnovne funkcionalnosti Google analitike, ki vam bodo v pomoč pri razumevanju delovanja precej kompleksnega orodja.  

Kratka poročila za hiter pregled

Ob vstopu v Google Analytics, se na vstopni strani (Home) prikažejo nekatera poročila, ki so namenjena hitremu pregledu dogajanja na spletni strani. Tukaj se nahaja osnovni pregled najbolj atraktivnih podatkov, ki so sicer podrobneje analizirani v segmentu Poročila (Reports), v levi menijski vrstici.

Podatki, ki so predstavljeni v prvem grafu zajemajo naslednje elemente:

  • Uporabniki – novi in ponovni uporabniki (obiskovalci), ki so si ogledali spletno vsebino v določenem  časovnem obdobju.
  • Seje – časovno obdobje obiskovalca na spletni strani.
  • Stopnja obiskov na eni strani – odstotek obiskov ene strani.
  • Trajanje seje – povprečen čas, ki ga je obiskovalec porabil na spletni strani v času obiska.

Podrobnejši pregled ciljne skupine nas pelje na natančnejšo analizo, ki zajema še naslednje podatke:

  • Novi uporabniki – število novih uporabnikov v izbranem časovnem obdobju.
  • Število sej na uporabnika – povprečno število sej na uporabnika.
  • Ogledi strani – skupno število ogledanih strani pri čemer so vključeni tudi večkratni ogledi iste strani.
  • Strani/Sejo – povprečno število ogledanih strani na sejo.

Natančnejše analize

V levi menijski vrstici se nahajajo natančnejše analize, ki se delijo na 5 glavnih segmentov:

  • Real-time (V realnem času)
  • Audience (Ciljna skupina)
  • Acquisition (Pridobitev)
  • Behaviour  (Vedenje)
  • Conversions (Konverzije)

Real – time (V realnem času)

V segmentu real-time lahko »v živo« spremljamo trenutno število uporabnikov na spletnem mestu, njihovo geografsko lokacijo, ključne besede in spletna mesta, ki so jih napotila na spletno stran, katere strani si obiskovalec ogleduje ter pregled konverzij, ko/če se le-te zgodijo.

Audience (Ciljna skupina)

Ciljno skupino poročil predstavlja analiza aktivnih uporabnikov. Tu se hranijo poročila, ki so razdeljena na demografske podatke (starost, spol), zanimanja, geoinformacije (jezik, lokacija), vedenje (novi in vračajoči obiskovalci, pogostost obiska), tehnologije (brskalnik, operacijski sistem, omrežje) in podatke o mobilni napravi (operacijski sistem, ponudnik storitev, ločljivost zaslona).

Ciljne skupine so že vnaprej konfigurirane, lahko jo ustvarimo po meri ali uvozimo iz že obstoječih segmentov.

Acquisition  (Pridobitev)

Ta segment v analitiki nam pove informacijo iz katerih spletnih kanalov pridobivamo uporabnike na spletno stran. Kanali so različni, vendar je med najpogostejšimi zaznati Organic search (obiskovalci, ki do strani dostopajo prek iskalnika), Social (na stran so preusmerjeni iz socialnih omrežij), Direct (neposredni dostop z linkom) in Referral (dostopajo do strani preko linkov na drugih straneh).

Behavior (Vedenje)

Analiza obnašanja uporabnikov nam pomaga spoznati, kako se ljudje obnašajo in gibljejo na spletnem mestu, katere strani so najbolj obiskane ter kakšen je tok premikov uporabnika.
Na voljo imamo podatke o ogledih strani, stopnjah obiskov strani, porabljenem času in % izhodov.

Conversions (Konverzija)

V tem delu analitike se prikazujejo konverzije glede na prej opredeljene cilje. Pregled konverzij omogoča sledenje nekaterim dejanjem obiskovalcev, saj lahko s tem natančneje in učinkovitejše pristopimo k načrtovanju komunikacijske ter oglaševalske strategije. 


Google analitika je uporabno in tudi precej obsežno orodje, zato bomo podrobnejše informacije ter nasvete glede izboljšav posameznih segmentov, natančneje razčlenili in pojasnili v prihodnjih člankih. 

Niste našli odgovora?

Pošljite nam vprašanje ali nas pokličite na 0590 342 50.
V najkrajšem možnem času vam bomo priskočili na pomoč.

Nagrade in priznanja

Netko 6x
Websi 2x
Awwwards 2x
HighTexh XL Innovation Award 1x
Central European Startup Award 1x
Seal of Excellence 1x
Boniteta odličnosti 1x

Spoznajmo se!

Povezujemo znanje in izkušnje, povezujemo dizajn in tehnologije, povezujemo poslovne modele in uporabnike. Povezujemo vas z nami, zato nam pošljite sporočilo.

Kontakt

Numo d.o.o.

Nade Ovčakove ulica 1A
1000 Ljubljana
Slovenija

Prikaži pot

T 0820 28 941
E info@numo.si
E hr@numo.si

Več

Smo del nacionalne razvojne mreže in redni član Tehnološkega parka Ljubljana in Ameriške gospodarske zbornice Slovenija ter strokovnjak Digitalno inovacijskega stičišča Slovenije.